رسالت و جایگاه دانشگاه فرهنگیان در صیانت فرهنگی و سرمایه اجتماعی |
کد مقاله : 1033-CNF (R2) |
نویسندگان |
مهوش خیبری هفشجانی * جفرایا،برنامه ریزی روستایی،دانشگاه نجف آباد،ابران، |
چکیده مقاله |
تحقیقات حاضر بر اساس محور و جایگاه دانشگاه فرهنگیان در صیانت فرهنگی و سرمایه اجتماعی می باشد. بنابراین دارای رویکرد توصیفی-تحلیلی است. نتایج تحلیل نشان می دهد که سرمایه اجتماعی یکی از مهمترین شاخصهای توسعه و رشد آموزش عالی است که دارای سه مؤلفه است: اعتماد به نفس اجتماعی ، ادغام اجتماعی و مشارکت اجتماعی. سرمایه اجتماعی از مؤسسات آموزشی از زمان پیش دبستانی تا سطح آموزش عالی به دست می آید. آموزش عالی به عنوان تولید کننده قدرتمند سرمایه اجتماعی در نظر گرفته می شود. بنابراین، سرمایه اجتماعی موجود به عنوان پیش شرط اصلی ایجاد فرصت، انگیزه و توانایی افراد در آموزش عالی در نظر گرفته میشود که بر ایجاد دانش از طریق فرصت و ترکیب توانایی و دانش تأثیر می-گذارد. کارکردهای آموزش عالی و سرمایه اجتماعی دارای تأثیرات متقابل است. به منظور ارتقاء سرمایه اجتماعی، عناصر آموزش عالی باید بر اساس مؤلفه های سرمایه اجتماعی و نیازهای جامعه تدوین شوند. تابتوانند به اهداف وآرمان های خودبرسند واز باورهای فرهنگی و مجموعه فرهنگ اجتماع صیانت نمایند. |
کلیدواژه ها |
واژههای کلیدی: سرمایه اجتماعی ، اعتماد به نفس اجتماعی ، مشارکت اجتماعی و ادغام اجتماعی ، آموزش عالی، |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |